VCV forum: Glutenvrij West-Vlaanderen (1/10)
Welkom, Bezoeker
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Lijst van positieve ervaringen van de leden! De lijst wordt niet gecontroleerd door
de VCV, berust op momentopnames en persoonlijke opinie, en vormt zeker geen garantie voor een glutenvrije dienstverlening...

Hier A.U.B. géén discussies of rondvragen; enkel ervaringen van specifieke adressen.

Onderwerp: Glutenvrij West-Vlaanderen

Glutenvrij West-Vlaanderen 3 jaren 9 maanden ago #3015

• Johan2005
  • Johan2005's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1
AANWEZIG
Onlangs in Ieper te gast en hadden maar weinig tijd om nog iets te eten, dus besloten we de frituur op de grote markt te proberen. Mooie ruime zaak met zicht op de historische markt. Toen ik aan de kassa vroeg naar glutenvrije gerechten werd ik onmiddellijk op mijn wenken bediend qua info, onmiddellijk werd er me een aantal verschillende gerechten voorgeschoteld, van glutenvrije vleeskroket, glutenvrije frikandel,glutenvrije boullet, enz.. Zo kon onze zoon ook eens gewoon mee-eten , zonder zijn eigen brooddoosje te moeten open. Na de maaltijd kwam de zaakvoerder bij ons aan tafel en kregen we te horen dat hij ook glutenvrij dient te eten en hij er veel belang aan hecht om glutenvrij producten in zijn zaak te hebben. Ik kan u allen deze zaak aanraden, ruime zaak ( zeker meer dan 100plaatsen) , goeie ligging, vriendelijke bediening, een zeer uitgebreid gamma aan gerechten en vooral echt lekker, ook de glutenvrije gerechten en dit heb ik in ieder geval aan onze zoon gemerkt!!!
The administrator has disabled public write access.
Bedankt door: Barryfox

Re: Glutenvrij restaurant Kust 3 jaren 10 maanden ago #3003

• svq82
  • svq82's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1
Twee weken geleden als beginnende coeliaak de kust bezocht. Oostende

We hadden wat te vieren dus gingen we, last minute, op zoek naar een glutenvrij restaurant.
De Foyer was gesloten en een ander restaurant, waarvan ik de naam ben vergeten, was om medische redenen dicht gebleven.

Via wat speurwerk op het net, kwam ik bij Marina uit.

De patron kwam onze bestelling opnemen en ik had een speciaal verzoek voor hem:
Kan ik het promenade menu glutenvrij krijgen aub?

Hij keek me heel verwonderlijk aan maar ging kijken/ vragen wat er mogelijk was.
Even later kwam hij samen met de kok terug en deed me enkele voorstellen.

Toegegeven, het was het eerste restaurant waar ik me op mijn gemak voelde aangaande mijn allergie.

Propere zaak met vriendelijk personeel, een flamboyante uitbater en uitstekend eten.
Laatst bewerkt: 3 jaren 10 maanden ago door svq82. Reden: link aanpassen
Bedankt door: Barryfox

Re: glutenvrije restaurants 6 jaren 10 maanden ago #2737

• gluutjes123
  • gluutjes123's Profielfoto
Ik ben zelf van Menen.
Het Notariaat is lekker maar ongezellig. Wel vooraf melden.
Ik denk idem bij het Kroatisch restaurant in de Bruggestraat: vooraf melden.
Voor een snellere hap: bij Violetta kan het ook - vooraf best melden. Zoals overal denk ik.
Nog geen problemen gehad in Menen en omgeving! Gr en smakelijk!

Re: Primavera 7 jaren 7 maanden ago #2571

• Friedl
  • Friedl's Profielfoto
Dat ziet er goed uit !
Bedankt voor de tip ! (:biggrin:)

vegetarisch restaurant Primavera 7 jaren 7 maanden ago #2567

• miegusta
  • miegusta's Profielfoto
Het vegetarisch restaurant is in Brugge !!!

Primavera 7 jaren 7 maanden ago #2566

• miegusta
  • miegusta's Profielfoto
Gisteren zijn we in het nieuwe vegetarische restaurant Primavera, Korte Vulderstraat nr 14 gaan eten en wat een verrassing. De kok zelf heeft coeliakie en weet dus heel goed op wat hij moet letten. Het is zelfs niet nodig om op voorhand te verwittigen.
Het was heerlijk !!! Voorlopig is er enkel een vast menuutje, later starten ze met de volledige kaart, die ook op internet te zien is. Voor â?¬ 25 werden we verwend met een heerlijke blueberryshake en vers wortelmuntsap met 2 toostjes met een heerlijke vers gemaakte tapenade. Gevolgd door een heerlijke groentebouillon met een rijstpakketje gevuld met een auberginecurry. Als hoofdgerecht een lekkere mihoen met gemarineerde tofu, pindasaus, een heerlijk zoet slaatje met papaja en vers gemaakte crackers van een soort noot, als afsluiter koos Filip voor een vegan cheesecake en kreeg ik een bolletje sojaijs met dadelamandelrolletjes en een mjammie appelbeignet. Wel buiten totaal niet zichtbaar aan de voorgevel, het is dus nr 14 en er staat huize ’t Schaep omwille van hun gastenkamers.

Een aanrader !!!

donderdag, vrijdag, zaterdag middag en avond geopend