VCV forum: Glutenvrij Oost-Vlaanderen (3/6)
Welkom, Bezoeker
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Lijst van positieve ervaringen van de leden! De lijst wordt niet gecontroleerd door
de VCV, berust op momentopnames en persoonlijke opinie, en vormt zeker geen garantie voor een glutenvrije dienstverlening...

Hier A.U.B. géén discussies of rondvragen; enkel ervaringen van specifieke adressen.

Onderwerp: Glutenvrij Oost-Vlaanderen

Re: Glutenvrij Oost-Vlaanderen 8 jaren 9 maanden ago #2322

• Birgit
  • Birgit's Profielfoto
Ik ga hier ook eens mijn bijdrage leveren :)
Hier heb ik goeie ervaringen:

Maximaliaan (Aalst, Kattestraat). Ik neem er wel altijd hetzelfde gerecht, dus ik weet niet hoe het voor de rest is, maar ik vind dat ene gerecht nu eenmaal superlekker: Geitenkaas met spekjes. Ik doe er nooit dressing op en vraag om er geen brood op te leggen. Dressing vind ik niet nodig door de lekkere geitenkaas.

Boondocks (Wichelen, Watermolenweg). Hier ben ik gaan eten met het werk. We namen een menu en mijn gerechten werden aangepast zodat ik gewoon kon mee-eten. De scampi’s in duveltjessaus waren sowieso glutenvrij. De ribbetjes zijn voor mij apart gereedgemaakt (marinade). Het ijsje dat wij namen (yoghurt, bloedappelsien & Irish coffee) was ook glutenvrij. De mensen doen echt moeite om alles in orde te hebben. Misschien wel eens op voorhand bellen, maar anders is er ook sowieso wel iets glutenvrij te vinden. Het is er echter wel heel druk en ik snap waarom :) Mayonaise was niet glutenvrij.

Sint-Antonius (Grembergen - Dendermonde). Vandaag onverwacht daar gaan eten en het was super. Als voorgerecht had ik opnieuw een geitenkaasje gekozen. Ik denk niet dat ze iets moeten aanpassen hebben. De dressing was glutenvrij. Daarna een steak met friet (voor het gemak). Maar de mayonaise was ook glutenvrij. Als je op voorhand eens belt, denk ik dat er veel mogelijk is want volgens hun menukaart durf ik te denken dat heel wat gerechten glutenvrij zijn (menukaart is terug te vinden op hun site).

De allerbeste ervaring die ik ooit gehad heb was vorige week in Antwerpen: LOMBARDIA - Lombardenvest. Dat is een restaurant dat vooral vegetarische en veganistische gerechten heeft, maar ze serveren ook vlees en alle gerechten zijn glutenvrij te verkrijgen. Het was echt een ongekend gemak om bij de bestelling gewoon te moeten zeggen 'aja, glutenvrij'. Ze hebben ook een interessante site op internet waar ze zich profileren als glutenvrij. En toch was ik de dag zelf echt wantrouwig omdat ze zo licht over de vraag voor glutenvrij eten gingen. Maar achteraf bekeken is dit enkel omdat dit voor hen een normale zaak is.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Als ik eens veel tijd heb, ga ik eens een lijstje met allemaal 'glutenvrije' restaurants in België aanleggen. Dus ik hoop ook nog veel tips terug te vinden.
The administrator has disabled public write access.

Re: Glutenvrij Oost-Vlaanderen 9 jaren 1 week ago #2257

• saskewiet
  • saskewiet's Profielfoto
Bij Greenway (vegetarisch "fastfood"-restaurant) in Gent serveren ze glutenvrije pasta. Een aanrader!

www.greenway.be/

Re: Gent 9 jaren 4 maanden ago #2181

• Feto
  • Feto's Profielfoto
Inderdaad, Avalon kent het dieet en serveert lekker eten.

Onlangs ook met collega’s gaan eten in Ha' (restaurant bij de Handelsbeurs op de Kouter). Ik heb samen met de gerant enkele gerechten overlopen en er bleken toch wat glutenvrije mogelijkheden (vb. Lamskroon - à la carte). Voor herhaling vatbaar!

Re: Re: Gent 9 jaren 9 maanden ago #2021

• christine.devos
  • christine.devos's Profielfoto
Dag Caro

Ik heb gekozen voor het restauranT "Avalon". We zijn er met 13 gaan eten. Het was inderdaad lekker en glutenvrij. De mensen hebben echt hun best gedaan.
Alleen bij de soep was er voor mij geen brood en voor de andere wel. Dat was het minpuntje.

Groetjes
Christine

Re: Re: Gent 9 jaren 10 maanden ago #1996

• christine.devos
  • christine.devos's Profielfoto
Hartelijk DANK Caro, met deze info ben ik al veel stappen verder en ziet de uitstap er nu wel veel rooskleuriger uit voor mij.

S u p e r b e da n k t!!

Christine

Re: Gent 9 jaren 10 maanden ago #1995

• caro
  • caro's Profielfoto
TEGEN HET GRAVENSTEEN (STRAAT:GELDMUNT 37) IS EEN GOED BIORESTAURANT WAAR JE GLUTENVRIJ KAN ETEN.
DEZE MENSEN ZIJN ER ZEER GOED VAN OP DE HOOGTE EN VINDEN HET GEEN ENKEL PROBLEEM OM EEN MENU AAN TE PASSEN.
HIER HEB JE EEN LINK OM EVEN CONTACT OP TE NEMEN ALS TEVENS OM HUN MENUS TE RAADPLEGEN.

www.restaurantavalon.be/

ER ZIJN OOK VERSCHILLENDE VEGETARISCHE RESTAURANTS WAAR WIJ IN HET VERLEDEN GOED GEHOLPEN ZIJN.

De Appelier (Citadellaan)
De Panda (Oudburg)
Pacha Mama (Guinardstraat)
Sol (Zwartezustersstraat)
Wakame (Lostraat)