VCV forum: Glutenvrij Oost-Vlaanderen (2/6)
Welkom, Bezoeker
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Lijst van positieve ervaringen van de leden! De lijst wordt niet gecontroleerd door
de VCV, berust op momentopnames en persoonlijke opinie, en vormt zeker geen garantie voor een glutenvrije dienstverlening...

Hier A.U.B. géén discussies of rondvragen; enkel ervaringen van specifieke adressen.

Onderwerp: Glutenvrij Oost-Vlaanderen

Re: Cafe Parti GENT 8 jaren 3 weken ago #2522

• christine.devos
  • christine.devos's Profielfoto
idd! een "culinair hoogstandje".
Glaasje cava met .... 2 glutenvrije broodjes, vers uit de oven
scampi’s met tagiatelli (glutenvrij)
Prima bediening
TOP TOP TOP TOP TOP TOP!
The administrator has disabled public write access.

Re: Gent 8 jaren 5 maanden ago #2449

• Dianne
  • Dianne's Profielfoto
Hallo Saskia,

Hartelijk dank voor je uitgebreide uitleg en tips! Vooral dat restaurant waar ze glutenvrije pasta serveren vind ik bijzonder. Je ziet niet vaak dat men g.v. pasta op voorraad heeft.

Helaas konden we afgelopen vrijdag niet op tijd vertrekken, waardoor ons middagje en avondje Gent niet door is gegaan. We zijn gelijk doorgereden naar ons Hotel in Nazareth en toen zaterdag de hele dag naar de beurs in Kortrijk.

Ik vind het jammer dat we Gent niet bezocht hebben, maar we gaan binnenkort een heel weekend naar Gent, dus je tips en adviezen zullen dan van pas komen!
Op een brochure zag ik dat er in Gent een expositie is over de films van Jacques Tati, dus we gaan er zeker snel naar toe.

hartelijke groet,

Dianne

Re: Gent 8 jaren 5 maanden ago #2448

• saskewiet
  • saskewiet's Profielfoto
Dag Dianne,

Wij wonen in Gent en het is inderdaad erg met de werken... Komen jullie met de auto? Dan kan je zonder problemen parkeren in de ondergrondse parkings op de Kouter of de Vrijdagmarkt midden in het centrum (volg parkeerroute). Die zijn echter wel duur. Als je goedkoper wilt parkeren, kan dat onder het Sint-Pietersplein (maximum 2 euro). Het is wel iets verder van het toeristisch centrum/winkelcentrum, maar zeker te doen hoor!

Als je met het openbaar vervoer komt, neem je best tram 21 of 22 nu. Uitleg over waar je ze kan nemen en waar je moet afstappen vind je op de infoborden aan het Sint-Pietersstation.

Nu over gluten. Bij Greenway (Nederkouter 42, midden in het centrum) kan je lekkere glutenvrije pasta eten. Je kan gewoon uit alle sauzen kiezen en die maken ze dan speciaal voor jou met glutenvrije pasta. Het is wel een soort van zelfbedieningsrestaurant, maar supergezellig! Meer info vind je op deze website: www.greenway.be/. Ook bij Avalon (www.restaurantavalon.be/) kan je naar het schijnt glutenvrij eten als je op voorhand reserveert, maar dat hebben we nog niet geprobeerd. Verder zijn er natuurlijk ook een heleboel restaurants waar vast wel iets glutenvrij op de kaart staat, maar aangezien mijn vriend geen last heeft als hij gluten heeft, zijn we nooit 100% zeker of het ook echt glutenvrij is.

Veel plezier in Gent, het is hier echt fijn!

Saskia

Gent 8 jaren 5 maanden ago #2446

• Dianne
  • Dianne's Profielfoto
Als eerste zal ik me kort voorstellen: ik woon in Nederland en ik eet al enkele jaren glutenvrij en zoek altijd veel restaurant informatie op internet.

Op de nederlandse website (www.livaad.nl) met glutenvrije restaurants in Belgie, staan heel veel restaurants in Antwerpen en Brussel, maar helaas geen enkel restaurant in Gent.
Komend weekend gaan wij juist naar Gent, dus ik ben op zoek naar veilige restaurants. Kan iemand me adviseren over een restaurant in deze stad?

Nog een andere vraag die niets met gluten te maken heeft: ik heb gelezen dat er in Gent momenteel veel gebouwd en verbouwd wordt aan de straten. Is dat inderdaad zo? Is het erg moeilijk om Gent in te komen? Wij willen alleen vrijdagmiddag en vrijdagavond in Gent zijn, ’s avonds slapen we in een hotel in de buurt van Kortrijk.

Alvast hartelijk dank voor alle hulp.
Als iemand iets wil weten over Nederlandse restaurants, laat het weten!

groet, Dianne

Glutenvrij Oost-Vlaanderen Grembergen 8 jaren 7 maanden ago #2376

• christine.devos
  • christine.devos's Profielfoto
Gisteren daar gaan eten, op voorhand gereserveerd. Doch ik vond het niks speciaals voor mezelf. Het was gewoontjes.Mocht er glutenvrij brood geweest zijn zoals in de foyer in Oostende was het "AF". Ik vind dat ze wel mogen vragen wie de persoon in kwestie is die glutenvrij moet eten. Wij moeten altijd zelf opstaan en opkomen;Er was ook een currysaus bij en ik vond ook dat ze dat mochten zeggen bij het opdienen,zodanig dat we gerust kunnen starten met eten.
>
> Sint-Antonius (Grembergen - Dendermonde). Vandaag onverwacht daar gaan eten en het was super. Als voorgerecht had ik opnieuw een geitenkaasje gekozen. Ik denk niet dat ze iets moeten aanpassen hebben. De dressing was glutenvrij. Daarna een steak met friet (voor het gemak). Maar de mayonaise was ook glutenvrij. Als je op voorhand eens belt, denk ik dat er veel mogelijk is want volgens hun menukaart durf ik te denken dat heel wat gerechten glutenvrij zijn (menukaart is terug te vinden op hun site).
>

Cafe Parti 8 jaren 8 maanden ago #2349

• Thofer
  • Thofer's Profielfoto
Een nieuwe aanrader in Gent: Cafe Parti (aan Sint-Pietersstation).
Het is een hip en vrij bekend restaurant met een mooi terras en met lekker gezond eten. Op vraag passen ze alle gerechten aan. Zo kunnen ze glutenvrije pasta serveren, zijn hun verse frietjes steeds in apart vet gebakken en voorzien ze glutenvrije broodjes (voor dit laatste wel eens op voorhand bellen). Op termijn willen ze ook glutenvrij bier (vb. Green’s) aanbieden.